Podpora funkce vaječníků a dělohy

Stránka se připravuje.

Pokud chcete dostat avizo, klikněte na "Odebírat novinky" a já se Vám ozvu, jakmile bude stránka hotová. 🙂

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi eget arcu id lacus laoree. 

Podpora funkce vaječníků a dělohy

Sem patří podnadpis

Zahřívací cviky

Zaujmeme pozici  blaženosti (také známá pod názvem "pozice mrtvoly"). Ležíme uvolněně na zádech, nohy jsou mírně roznožené a uvolněné z kyčelních kloubů. Stejně jako ruce, které leží od těla, a jsou rovněž volné v ramenních kloubech. Dýcháme klidně a zhluboka, nadechujeme zhluboka do plic s představou plnícího se balónku, při výdechu směřujeme pozornost do břicha s představou, že se nám směrem od břicha k hrudníku zapíná výdechem zip.

Hora

Stojíme vpřímeně, chodidla mírně od sebe. Krk vytáheneme z ramen, nehrbíme se. Představíme si, že naší páteří vede vzhůru provázek, za který nás někdo jemně povytahuje do vzpřímené pozice. Díváme se daleko před sebe. Ruce visí volně podél těla. Pozornost směřuje dovnitř našeho těla. Jsme majestátní hora, pevně ukotvená, se kterou nic nehne. Vychutnejme si tento pocit co možná nejdéle. Tato ásana mě dokáže každé ráno nádherně naladit na nový den, který je pak naprosto v klidu. Klid vnímám ještě mnoho hodin poté, dokonce je člověk tak vnitřně zklidněný, že se mi ani nechce dobíhat autobus nebo někam spěchat. Prostě jedete v takovém nádherně klidném módu. 🙂 A tím mně i úžasně pomáhá při přípravě na další jógové ásany.

 

Trojúhelník

(Celá pozice trojúhelníku krásně protahuje nohy a zpevňuje boky. Tím působí na zeštíhlení pasu, které poznáte již po několika málo cvičeních. 🙂 Až se jednou ráno vzbudíte, ucítíte, že tělo je "jiné", pevnější, faldy na bocích mizí a boky nejsou "rozteklé". Tento pocit mám velmi ráda, dodává člověku motivaci do dalších úžasných cvičení.)

Začneme z pozice hory. Chodidla jsou asi 1 m od sebe, paže jsou ve výši ramen.

Skrčíme levou nohu v koleni, objemem koleno oběma rukama a s nádechem přitáhneme levou nohu k hrudníku. Ramena a krk jsou uvolněné. V pozici zůstaneme po 10 nádechů. Poté provedeme s opačnou nohou.

(Tato pozice rozevírá kyčelní kloub a křížovou oblast a posiluje svaly stehna).

 

 

Protahování paží a nohou

Ve stoji vzpřímeném zdvihneme pravou paži nad hlavu. Loket je natažený a paže by měla vést kolem ucha vzhůru. Zároveň rukou přitahujeme levou nohu co nejvíce k hýždi. Zůstaňte uvolnění a v pozici setrvejte co nejdéle kvůli vnitřnímu zklidnění. Následně provedeme cvičení s druhou nohou. Snažte se každý den vydržet v této pozici zase o něco déle.

(Pozice podporuje držení těla, rozvíjí rovnováhu, protahuje záda a stehna a pozitivně působí na obratle a roztahuje hrudní koš.)

 

 

 

 

 

 

Levé chodidlo vytočíme ven do pravého úhlu od těla, s nádechem vzpažíme opačnou (pravou) ruku ke stropu. Paže by měla být pevná a vést kolem ucha. Vnímáme, jak se nám zpevňují zádové svaly.

Nyní si obě kolena přitáhneme k hrudníku, paže upažíme do stran a pokládáme obě kolena současně vpravo na podlahu a zároveň otáčíme hlavu na opačnou stranu. Při nádechu vrátíme kolena i hlavu do výchozí pozice. S dalším výdechem směřují kolena vlevo a hlava doprava. Na každé straně vždy setrváme po dobu 5 nádechů.

 

 

Strom

K této pozici je zapotřebí schopnost hlubokého soustředění mysli. I nepatrná duševní labilita se totiž nepříznivě projeví při snaze udržet rovnovážný postoj. Jedná se o stoj na jedné noze, přičemž druhá noha pokrčená v koleni je opřená chodidlem o vnitřní stranu stehna. Snažte se pokud možno tlačit dlaněmi proti sobě, abyste podpořili zpevnění povislé kůže paží. Lokty směřují do stran, ne dopředu. Následně nohy vyměníme. Vydržíme po dobu 10 nádechů. Pro větší stabilitu mně pomáhá upřít zrak na nějaký bod v dálce před sebou v úrovni očí.

(Pozice zpevňuje svaly nohou, posiluje kyčle a protahuje kotníky. Ale hlavně cvičí schopnost hlubokého soustředění).

 

 

 

S výdechem se pomalu ukláníme k natažené noze, ruka visící dolů se posouvá po stehně až na lýtko. Cítíme protažení v pravé straně těla. Pravá ruka vede kolem ucha, obličej směřuje ke stropu. V žádném případě se nepředkláníme, vždy jde o úklon stranou! Setrváme po dobu 10 nádechů. Poté provedeme na druhou stranu.

Spinální torzo vsedě

V této poloze se jedná o přetáčení páteře, čímž dojde ke srování krčních a hrudních obratlů. Zároveň tím rozevíráme hrudník, napravujeme skoliózu a stlačením břišních a pánevních orgánů masírujeme tyto oblasti a podporujeme  správné prokrvení podbřišku. Masáž vnitřních orgánů působí příznivě hlavně na prokrvení vaječníků (vždy daného vaječníku na příslušné straně) a to rovněž díky pozornosti, kterou během přetáčení cíleně zaměříme na daný orgán.

foto v kleče

Klekneme si na chodidla ( stlačujeme a masírujeme tím reflexní plošky vaječníků na nártech). Pak přeneseme tíhu těla na levou stranu hýždí a zatáhneme paty směrem k hýždím.

Levá noha je pokrčená v koleni, chodidlo směřuje k pravé hýždi. Pravou nohu zvedneme a přendáme přes levou, chodidlo se celé dotýká podložky. Pravé koleno směřuje vzhůru, nikam ho nenakláníme. Snažíme se sedět rovně. Spodní noha by měla spočívat rovně na podlaze.

Pravé koleno obejmeme levou paží a přitiskneme ho k hrudníku. Pravou dlaň položíme na podlahu za záda a halvou otočíme dozadu přes pravé rameno. Zároveň se opíráme o pravou ruku, ale pořád se snažíme sedět vzpřímeně. Záda by měla být narovnaná. Setrváme v pozici po dobu 10 nádechů. Pak strany vyměníme.

Předklon v roznožení

Sem patří podnadpis

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. 

Sem patří podnadpis

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. Etiam ac elementum leo. Aenean nec magna quis mi mattis pretium et nec dui. Aliquam bibendum tellus sit amet consectetur vulputate. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. Etiam ac elementum leo. Aenean nec magna quis mi mattis pretium et nec dui. Aliquam bibendum tellus sit amet consectetur vulputate. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus.

Hlavní nadpis bloku

Sem patří podnadpis

Kontakt

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed aliquam efficitur nisl, ac ullamcorper justo dictum vel. Phasellus maximus elementum cursus. 

Telefon

+420 465 456 456

E-mail

email@email.cz

Facebook

www.facebook.com