Jóga

 

 

                          a její pozitivní vliv na tělo i mysl

Energetické dráhy

 

Premenstruační syndrom

 

Jógu cvičím už dvacet let a mohu říci, že to je pro mne nejlepší způsob, jak dosáhnout harmonie mezi tělem a myslí. Jednotlivé jógové pozice (ásany) dokonale protáhnou tělo, a i když se to nezdá, přestože "pouze" ležíte nebo sedíte a protahujete "pár svalů", je to druhý den citelně znát. :-)

Jóga je dokonalým nástrojem, jak si udržet svaly pevné a tělo ohebné, a musím říci, že je silně návyková.

Cítím se po ní vždy tak nádherně, že už se těším na další cvičení.

Snažím se totiž cvičit ráno i večer, protože mě to opravdu baví a dává mi to strašně moc.

Mám cvičební bloky, které znám už nazpaměť a zaberou mi ráno zhruba 30 minut a večer kolem 45 min. A pokud už mi cviky jdou tak, že se začínám při cvičení nudit, mrknu do knihy na nějaké další, složitější ásany, a mysl je spokojená, že má ke zdolání další cíl. :-)

Přeji i vám krásné prožitky z jógy a cvičte vždy tak, aby vás to bavilo.

To je snad ze všeho nejdůležitější.

Pokud se budete do něčeho nutit, zbytečně si to zošklivíte a nebude vás cvičení bavit. Já mám na sobě vyzkoušeno, že po jednotlivých ásanách se vždy zaměřím na přiliv hezkého pocitu, který se po daném cviku v těle objeví. Počkejte si na něj a nikam nespěchejte.

Po pár vteřinách se tento hezký pocit rozlije po těle a bude vám krásně.

Nechte ho na sebe chvíli působit a pak se pusťte do další pozice. Uvidíte, že se na jógu pak budete více těšit, protože vaše tělo si zapamatuje, že má přitom příjemné pocity. A to je strašně důležité!!

Tak vzhůru do toho! :-)

Další rubriky:

Očistné dýchání

Význam kvalitního dechu je obrovský. Proč má kvalita dechu na nás tak velký vliv? ... více

Vnitřní klid

Ve chvíli, kdy dočtete tento článek až do konce a ponoříte se do sebe, budete na tuto otázku znát přesnou odpověď... více

Sebepoznání

Toužíte po soběstačnosti? Mnohdy tápete, kudy v životě dál jít? Možná vám pomůže tato rubrika... více